Bez kategorii

Jak budować dobre relacje biznesowe?

Biznes is biznes, zwykło się mawiać i oddzielać go od ludzkich odruchów. Czy jednak w tę stronę pędzi współczesne pojmowanie relacji biznesowych? Wcale nie!

Już samo sformułowanie relacja biznesowa przywołuje nam na myśl pewnego rodzaju zależność opartą na obopólnych kontaktach. Dziś budowanie przyjaznych związków z innymi przedsiębiorcami to norma. Jednak nie każdy potrafi ją spełnić. Co więc należy robić, aby nasi kontrahenci nas lubili i chętnie robili z nami kolejne biznesy? Wystarczy przeczytać ten artykuł i rady w nim zawarte wprowadzić w życie!

Nie stawiaj na kontakt wyłącznie mailowy!

Częstym błędem popełnianym przez przedsiębiorców dzisiejszych czasów jest ukrywanie się za białym tłem z czarnymi literkami. Tak, mowa właśnie o korespondencji internetowej. Żyjemy w dobie komputerów i Internetu i jasnym jest, że w taki sposób najszybciej jest nam się komunikować. Ale współczesny biznes nie opiera się tylko na formalnościach i dokumentach.

Chcą zbudować pozytywne relacje na linii nasza firma – jego firma, powinniśmy się z „nim” komunikować również w świecie realnym. Zamiast dogadywać szczegóły oferty mailowo – zaproś swojego kontrahenta na kawę. Zamiast wysyłać wiadomość – zadzwoń. Będzie wtedy widać, że tam jednak pracuje człowiek, który po ludzku się z nami dogada.

Nie traktuj wszystkich całościowo!

Bardzo złym nawykiem przedsiębiorców jest nieindywidualne podejście do partnerów biznesowych. Traktujemy wszystkich tak samo, mówiąc do nich w ten sam sposób, oferując to samo i dziwiąc się, że nikt nam nie wierzy w „wyjątkowość naszej oferty”. Powinniśmy do każdego kontrahenta podchodzić osobno, z nastawieniem na jego szczegół, potrzeby, cechy wyróżniające. Nie bójmy się tego zauważać.

Myślmy o kontrahentach nie tylko w czasie pracy!

Zbliżają się święta? Złóż swojemu partnerowi życzenia. To bardzo mały gest, a jakże ucieszy drugą stronę i na pewno postawi nas w korzystnym świetle. Wszyscy lubią, jak się o nich pamięta. Więc pokaż, że liczą się dla Ciebie relacje, jakie zachodzą między Waszymi firmami. Dopiero wtedy można mówić o pozytywnych związkach.